De expert van EOC gaat aan de slag om het onderwaterschip te beoordelen. Het gaat erom dat er een minimale plaatdikte aanwezig is. Wanneer dit te weinig is, zal dit hersteld moeten worden door een extra plaat over de bestaande plaat te lassen. Het z.g. "dubbelen" van een schip. Met een schip van bijna 110 jaar oud zou dat te verwachten zijn. Wat schetst echter ieders verbazing : de minimale dikte voldoet voor het gehele schip! Wat een opluchting bij zowel de verkopers als de koper (ik dus).
Blijkbaar is er 9 jaar geleden goed werk verricht door de werf waar het schip voor het laatst gekeurd en onderhouden is.
Interessant detail m.b.t. de huidige keurmeester: dat blijkt een leerling te zijn van degene die 9 jaar geleden het schip gekeurd heeft: vakmanschap wordt doorgegeven dus.
De keuring
« De helling op De overdracht »
Reactie plaatsen
Reacties
Wat moet dat een fantastische dag geweest zijn, Jos! Als je erachter komt dat je schip vakkundig gerepareerd is geweest en er degelijk bij ligt; dat heb je toch een beetje hetzelfde met een ‘gewoon’ woonhuis toch? En meer van die dagen zullen volgen met zo’n enorm avontuur voor de boeg! (Grappig hè dat er ook heel wat spreekwoorden uit de scheepvaart komen; vind ik extra leuk omdat mijn vader een bezield scheepsbouwkundige was :) Ik bewonder je ondernemingslust en lef Jos!!