





11 april ga ik weer terugvaren naar Utrecht. Dat betekent vanaf dit moment nog zo'n 4,5 week te gaan op de werf in Leiden.
Da's een mooie datum om naartoe te werken, een week voor mijn verjaardag, maar dat betekent ook nog even flink wat werk aan de winkel.
Het betekent in ieder geval dat het werk op de werf dan klaar moet zijn. Qua ijzerwerk betekent dit:
- de nieuwe ingang vanaf mijn terras, met trap + aansluiting met mijn oude dak (boven de woonkamer) maken.
- nog een keer de helling op om de afwatering buizen, door het vlak (=bodem) van het schip, te maken.
- nog 3 ramen inlassen in de den aan stuurboord kant (bakboord kant is klaar)
- walaansluitingen doorvoer afronden
- hier en daar nog wat stripjes lassen t.b.v. montage van het "grondhout"
- iets van hekwerk rondom het terras en/of gangboord
Dat is dan toch nog een aardig lijstje en de tijd vliegt.
Bovendien wil ik graag dat het nieuwe gedeelte, wanden en dak, dan ook geisoleerd wordt met PUR schuim. En dat betekent dat over zo'n 3,5 week mijn schip daarvoor klaar dient te zijn. En dat betekent ook flink wat werk aan de winkel aan mijn kant. Want dat dacht ik zelf te gaan doen, met wat hulptroepen.
Bovendien is er nog volop schilderwerk, met name schuur-schraap-slijpwerk, te verrichten om mijn schip er ook van de buitenkant een beetje toonbaar te laten uitzien. Dat zou ook nog in Utrecht kunnen, maar op de werf is dat vele malen efficiënter.
Ik krijg er direct stress van als ik dit allemaal zo op een rijtje zet. Is dit wel haalbaar? Wat als het niet lukt? Hoe moet dat dan? De bekende valkuil om stress van te krijgen. Maar we gaan het ondertussen allemaal maar eens op een rijtje zetten, hulp vragen, inplannen en gewoon doen, waar mogelijk. En als het allemaal anders loopt, passen we de plannen weer aan en doen we het anders. Linksom of rechtsom gaat het wel lukken volgens mij. Dus met nieuwsgierigheid en aandacht i.p.v. stress, veel beter. Daar gaan we voor.
Reactie plaatsen
Reacties